Fairtrade Polska – oferta wsparcia
Oferujemy różne formy wspierania firm, które mają w swojej ofercie produkty z certyfikatem Fairtrade lub decydują się na ich wprowadzenie. Za nasze wsparcie nie pobieramy żadnych opłat. Kliknij, by rozwinąć interesujące Cię sekcje.
-
1. Pomoc w procesie uzyskania certyfikatu i licencji
Firmy zainteresowane uzyskaniem certyfikatu Fairtrade, uprawniającego do przetwarzania i wytwarzania produktów ze składnikami Fairtrade, muszą podpisać umowę z organizacją certyfikującą FLOCERT (www.flocert.net).
W celu uzyskania zgody na korzystanie ze znaków FAIRTRADE na opakowaniach produktów, należy podpisać umowę licencyjną z właścicielem znaku – Fairtrade International (www.fairtrade.net).
Jako Fairtrade Polska oferujemy nasze wsparcie w kontaktach z obiema organizacjami. Wyjaśniamy, jakie wymagania i opłaty wiążą się z certyfikacją oraz podpisaniem umowy licencyjnej, dysponujemy tłumaczeniami umów, doradzamy na każdym etapie procesu certyfikacji i/lub podpisania umowy licencyjnej, szkolimy w zakresie obsługi konta Fairtrade Connect oraz pomagamy firmom znaleźć dostawcę surowców z certyfikatem Fairtrade.
Więcej informacji:
-
2. Teksty o Fairtrade
Oferujemy gotowe teksty o Fairtrade, które możecie Państwo wykorzystać w swojej komunikacji z klientami. Na życzenie i po uzgodnieniu możemy też dostarczyć teksty dostosowane do Państwa potrzeb i konkretnej kategorii produktowej.
-
3. Udostępnianie grafik i zdjęć o Fairtrade
Dysponujemy bazą zdjęć ze spółdzielni Fairtrade (przedstawiającą rolników, uprawiane produkty itp.), które udostępniamy nieodpłatnie wraz z tekstami o Fairtrade.
-
4. Sprawdzanie projektów opakowań i materiałów marketingowych
Projekty opakowań, na których ma pojawić się znak FAIRTRADE i tekst o Fairtrade muszą zostać zaakceptowane przez Fairtrade International, zanim zostaną przez Państwa skierowane do druku lub umieszczone na stronie internetowej. W ramach naszych działań pomagamy w dostosowaniu takich projektów opakowań do wymogów Fairtrade International, zmniejszając ryzyko przedłużenia procesu akceptacji przez Fairtrade International (właściciela znaku FAIRTRADE). Prosimy jednak o wkalkulowanie odpowiedniego czasu potrzebnego najpierw na przeprowadzenie procesu certyfikacji i przygotowania umowy licencyjnej, a następnie na przygotowania kart poszczególnych produktów oraz na każdorazowe zatwierdzenia materiałów zawierających znak FAIRTRADE i tekst o Fairtrade.
Staramy się, by nasza reakcja nie zajęła dłużej niż 2 dni robocze. W praktyce informację zwrotną otrzymacie Państwo zazwyczaj nie później niż następnego dnia po wysłaniu opakowania do sprawdzenia na adres grafika@fairtrade.org.pl.
-
5. Promocja w mediach społecznościowych
Prowadzimy strony na Facebooku, Instagramie, LinkedIn, Twitterze oraz YouTube, które aktywnie wykorzystujemy do budowania przekazu o Fairtrade oraz o produktach pojawiających się na polskim rynku.
- 30 000 – liczba obserwujących Fairtrade Polska w mediach społecznościowych
- 200 000 – średni miesięczny zasięg naszych mediów społecznościowych
-
6. Nasze kampanie
Fairtrade Polska prowadzi szereg corocznych działań, których celem jest wzmacnianie rozpoznawalności znaku FAIRTRADE oraz wspieranie sprzedaży produktów z tym znakiem.
Oto przykładowe realizowane przez nas kampanie:
- Miesiąc Fairtrade (12.04-12.05) – całomiesięczna kampania obejmująca szereg wydarzeń, konferencji (w tym dla firm), informacji prasowych, konkurs dla konsumentów i inne aktywności w mediach społecznościowych. Zobacz kampanię z 2021 roku.
- Kampania outdoorowa Wybieram Fairtrade (1-30.09) – pierwszą edycję kampanii zaplanowaliśmy na wrzesień 2021 roku. W jej ramach na 300 billboardach w większych miastach pojawią się wizerunki wspierających nas znanych osób publicznych. Planujemy kolejne edycje kampanii w przyszłych latach.
- Międzynarodowy Dzień Kawy (29.09) – kawa jest jednym z głównych produktów Fairtrade, dlatego 29 września wykorzystujemy do aktywnego informowania konsumentów o tym, dlaczego Fairtrade jest potrzebny w kontekście uprawy kawy.
- Kalendarz Adwentowy Fairtrade (1-24.12) – od kilku lat współorganizujemy konkursy dla konsumentów pod nazwą Kalendarz Adwentowy Fairtrade (informacja o edycji 2020 jest tutaj). Codziennie konsumenci mogą wygrać nagrody w postaci produktów z certyfikatem Fairtrade danej firmy. Jest to znakomita okazja promocji produktów z tym znakiem wśród konsumentów.
-
7. Pakiety komunikacyjne
W ramach wymienionych powyżej kampanii udostępniamy gotowe teksty wraz z materiałami wizualnymi, które możecie Państwo wykorzystywać w swoich mediach społecznościowych i innej komunikacji z klientami.
-
8. Informacje prasowe
Dzięki obsługującej nas agencji PR regularnie wysyłamy mediom informacje prasowe oraz udzielamy wywiadów na tematy związane z Fairtrade.
Nasze publikacje medialne pojawiły się m.in. w: Interia Biznes, Newseria Biznes, HandelExtra, Strefa Biznesu, 300 Gospodarka, My Company Polska, Ofeminin, Portal Samorządowy, ngo.pl, Trójka Polskie Radio, RMF Classic, Radio Nowy Świat, Muzo FM.
W okresie sierpień 2020-lipiec 2021 pozyskaliśmy 95 publikacji medialnych (prasa, radio, www).
Potencjalna liczba osób, które zetknęły się z naszym przekazem: 7 033 980. -
9. Współpraca z liderami opinii
Do promocji idei i produktów z certyfikatem Fairtrade angażujemy również influencerów. Do tej pory współpracowaliśmy z m.in.: Nataszą Kotarską, Katarzyną Błażejewską-Stuhr, Katarzyną Zajączkowską, Karoliną Piotrkowską @nowoscipysznosci.
-
10. Prezentacja produktów ze znakiem FAIRTRADE
Jesteśmy obecni na wielu ważnych wydarzeniach handlowych i biznesowych w Polsce i poza naszym krajem. Eksponujemy produkty z certyfikatem Fairtrade dostępne na polskim rynku oraz informujemy uczestników o dostawcach Fairtrade, jak też o miejscach dystrybucji produktów. Oprócz tego konsumenci mogą korzystać z wyszukiwarki produktów ze znakiem FAIRTRADE dostępnej na stronie internetowej www.fairtrade.org.pl/produkty.