Znak Fairtrade coraz bardziej rozpoznawalny w Polsce
Ekspertki Wyższej Szkoły Bankowej we Wrocławiu na zlecenie Fairtrade Polska przeprowadziły badanie konsumenckie rozpoznawalności znaku FAIRTRADE. Zachęcamy do zapoznania się z wynikami.
Celem badań było określenie poziomu rozpoznawalności znaku FAIRTRADE w Polsce i określenie profilu polskiego konsumenta w odniesieniu do Sprawiedliwego Handlu. Badanie zostało przeprowadzone w lipcu 2018 roku na reprezentatywnej grupie respondentów za pośrednictwem panelu badawczego Ariadna.
Rozpoznawalność znaku FAIRTRADE rośnie
Badanie wykazało, że co trzeci polski konsument zetknął się ze znakiem FAIRTRADE. To o 6 punktów procentowych więcej niż w 2015 roku, w którym przeprowadzone zostało badanie Globe Scan.
Wśród najczęściej spotykanych produktów ze znakiem FAIRTRADE respondenci wskazywali kawę, banany i wyroby z kakao. Aż 26% badanych wskazało, że kupuje produkty Fairtrade co najmniej raz w miesiącu. Niemal połowa z nich (47%) zaopatruje się w produkty Fairtrade w sklepach należących do sieci handlowych.
Kliknij tutaj, aby przejść do pełnego opracowania badania rozpoznawalności znaku FAIRTRADE.
Dofinansowano ze środków Unii Europejskiej w ramach międzynarodowego projektu „Trade Fair, Live Fair: Raising Awareness and Mobilizing the European Public to Advance Consumption patterns that Nurture the Sustainable Development Goals”. Za treść odpowiada Fundacja „Koalicja Sprawiedliwego Handlu” – Fairtrade Polska, a wyrażone poglądy niekoniecznie odzwierciedlają oficjalne stanowisko Unii Europejskiej. |
Data publikacji: 20 czerwca 2019