Polscy internauci dowiedzą się, czym jest Sprawiedliwy Handel

Polska Koalicja Sprawiedliwego Handlu rozpoczyna sześciotygodniową kampanię internetową przybliżającą konsumentom ideę Sprawiedliwego Handlu (ang. Fair Trade).
Delektując się filiżanką kawy z Etiopii lub czekoladą wyprodukowaną na bazie kakao z Wybrzeża Kości Słoniowej, zazwyczaj nie myślimy o producentach tych produktów. Okazuje się, że wielu z nich nie jest w stanie utrzymać i wykształcić swoich dzieci, ani zapewnić im opieki lekarskiej – i trudno się temu dziwić, skoro zarabiają równowartość około 2 zł dziennie!

Przedstawicielka Koalicji, Justyna Szambelan, mówi:
„Polacy dopiero dojrzewają do tego, żeby być społeczeństwem konsumenckim. Wcześniejsze pokolenia nie miały tej świadomości, że nasz wybór produktów w sklepie w pewien sposób kształtuje to, jak działają firmy”.
Jest szansa, aby zmienić ten stan rzeczy, bowiem przez najbliższe 6 tygodni trwać będzie ogólnopolska, internetowa kampania informacyjna prowadzona przez Koalicję Sprawiedliwego Handlu. Kampania zbiegnie się ze Światowym Dniem Sprawiedliwego Handlu, który w tym roku przypada 8 maja. Głównym celem kampanii jest przybliżenie idei Sprawiedliwego Handlu oraz zachęcenie konsumentów do pomagania marginalizowanym społecznościom poprzez robienie odpowiedzialnych zakupów.
Banery, które zawisną na wielu stronach internetowych, będą odsyłać do strony Koalicji www.fairtrade.org.pl/sprawiedliwy_handel, na którą serdecznie zapraszamy!
Koalicja Sprawiedliwego Handlu pragnie serdecznie podziękować następującym firmom i sieciom reklamowym za pomoc w przygotowaniu i realizacji kampanii: Anet, Afilo, ARBOnetwork, IDMnet, Gemius, Optymalista.com.