Miesiąc Fairtrade 2025 startuje już 9 maja

Miesiąc Fairtrade odbędzie się w dniach od 9 maja do 9 czerwca. Serdecznie zapraszamy do wzięcia udziału w konferencji online, podczas której przedstawimy dane na temat rynku produktów Fairtrade w Polsce na przestrzeni lat 2015–2024.
Miesiąc Fairtrade 2025
Miesiąc Fairtrade to nasza cykliczna kampania, której celem jest promowanie idei Sprawiedliwego Handlu oraz zwiększanie rozpoznawalności znaku FAIRTRADE wśród konsumentów i firm. Podczas akcji w szczególny sposób chcemy zwrócić uwagę na potrzebę działania na rzecz rolników i pracowników najemnych z takich regionów świata jak Ameryka Łacińska, Afryka, Azja i Oceania. Miesiąc Fairtrade obchodzimy pod hasłem: Wybierz Odpowiedzialnie – Wybierz Fairtrade.
Sprawdź, co będzie się działo podczas Miesiąca Fairtrade 2025 >
Konferencja online
Formularz rejestracji >
W tym roku z okazji Miesiąca Fairtrade przygotowaliśmy specjalny raport, który przedstawia rozwój rynku produktów Fairtrade na przestrzeni ostatnich 10 lat. Od 2015 roku nasza Fundacja oficjalnie reprezentuje w Polsce organizację Fairtrade International, właściciela znaku FAIRTRADE umieszczanego na certyfikowanych produktach. Minione 10 lat to czas bardzo dynamicznego rozwoju rynku produktów z certyfikatem Fairtrade, co jest zasługą wielu przedsiębiorstw, które kierują się w swojej działalności nie tylko zyskiem, lecz również zrównoważonym rozwojem i wartościami Sprawiedliwego Handlu.
Podczas konferencji online na początek Miesiąca Fairtrade odbędzie się premiera raportu „Dekada Rynku produktów Fairtrade w Polsce 2015–2024”.
- 9 maja (piątek)
- godz. 11:00 – 12:00
Dlaczego warto wziąć udział w konferencji?
- Miesiąc Fairtrade 2025 – powiemy, co się będzie działo, jak można się zaangażować i … jakie nagrody można wygrać w loterii!
- Rynek produktów Fairtrade – dowiesz się, jak kształtowała się sprzedaż, ile wyniosła premia Fairtrade oraz jakie były najważniejsze kategorie produktowe wyrobów z certyfikatem Fairtrade w Polsce w 2024 r., a także na przestrzeni ostatnich 10 lat.
- Najnowsze badania konsumenckie – jak wygląda rozpoznawalność znaku FAIRTRADE w Polsce? Przedstawimy wyniki najnowszych badań konsumenckich GlobeScan
- Rozmowa z Aną Polo Aguilar – porozmawiamy o tym, jak wygląda codzienność rolników uprawiających banany w Ekwadorze oraz z jakimi wyzwaniami wiąże się produkcja tych popularnych owoców. Rozmowa będzie tłumaczona na język polski.
- Czas na pytania – będziemy do Twojej dyspozycji, by odpowiedzieć na nurtujące Cię pytania!