Chcemy więcej Sprawiedliwego Handlu w sieciach handlowych

7 kwietnia w hipermarketach Tesco ruszyła prawdopodobnie pierwsza w Polsce duża kampania hipermarketowa promująca produkty Sprawiedliwego Handlu. 

W około 60 największych sklepach tej sieci pojawiły się stojaki wypełnione produktami oraz ulotkami, w gazetce handlowej pół strony przeznaczono wyłącznie na produkty Sprawiedliwego Handlu, a w wybranych halach umieszczono dodatkowe oznaczenia wyróżniające produkty z certyfikatem Fairtrade.
 
Tesco reklamuje Sprawiedliwy HandelAkcja ta to tak naprawdę również duży egzamin dla opłacalności tej idei w Polsce. Do tej pory produkty Sprawiedliwego Handlu można było znaleźć głównie w sieci delikatesów BOMI oraz w sieci Marks and Spencer, która od wielu lat promuje w swoich publikacjach Sprawiedliwy Handel i posiada w swoim asortymencie około 100 produktów Sprawiedliwego Handlu.
 
Możesz zrobić kilka rzeczy, aby pokazać sieciom handlowym, że popierasz ten ruch i domagasz się szerszej obecności produktów Sprawiedliwego Handlu na ich półkach. 

Wyraź swoje poparcie dla akcji Tesco

Przykładową treść wiadomości znajdziesz poniżej, możesz z niej skorzystać, jeśli się z nią utożsamiasz, lub też napisać własną. Wiadomość prześlij za pomocą tego formularza lub przekaż za pośrednictwem infolinii 801 650 650.
 
Szanowni Państwo,
w promocji ruszającej 7 kwietnia w Państwa gazetce znalazły się produkty Sprawiedliwego Handlu. Uważam to za bardzo dobry ruch z Państwa strony i wierzę, że te produkty będą cieszyć się w Polsce coraz większą popularnością. Dla mnie osobiście obecność produktów Sprawiedliwego Handlu na półkach jest jednym z czynników decydujących o wyborze sklepu, z którego usług korzystam.
– Imię i Nazwisko 

Zachęć bezpośrednią konkurencję Tesco do promowania idei Sprawiedliwego Handlu

Najlepszym wyborem wydaje się być Lidl, z uwagi na obecność produktów Sprawiedliwego Handlu w Lidlu w Europie Zachodniej, a także z uwagi na ich strategię marketingową: „Lidl – mądry wybór”. Przykładowy tekst znajdziesz poniżej, z firmą można skontaktować się poprzez bezpłatną infolinię: 800507777 lub za pomocą poczty tradycyjnej: „Dział obsługi klienta, ul. Poznańska 48, Jankowice, 62-080 Tarnowo Podgórne”.
 
Szanowni Państwo,
od niedawna w sklepach Państwa konkurencji – sieci Tesco, są promowane produkty z certyfikatem Fairtrade (Sprawiedliwego Handlu). Zastanawiam się, czy planujecie Państwo również włączyć te produkty do oferty sieci Lidl, szczególnie, że w Państwa placówkach na Zachodzie produkty te są bardzo popularne, także wśród marek produkowanych specjalnie dla Państwa sieci (pod nazwą Fairglobe). Państwa hasło reklamowe to „Mądry wybór”, jako sieć propagujecie Państwo idee odpowiedzialnej konsumpcji – na przykład poprzez informacje nt. oznaczania miejsc połowu dostępnych w Państwa sieci ryb (gazetka wrzesień 2010). Uważam, że stokroć ważniejsze od połowów ryb są warunki, w jakich pracują ludzie dostarczający produkty do Państwa sieci. Czy planujecie Państwo wprowadzenie produktów Fairtrade do swojego asortymentu?
 – Imię i Nazwisko 

Napisz do innych hipermarketów

Możesz napisać również do innych hipermarketów, takich jak Real, Kaufland, Carrefour, Biedronka oraz Auchan. Poniżej przykładowy tekst, z którego można skorzystać oraz metody kontaktu z tymi sieciami:

Szanowni Państwo,
od niedawna w sklepach Państwa konkurencji – sieci Tesco, są promowane produkty z certyfikatem Fairtrade (Sprawiedliwego Handlu). Można je znaleźć choćby w ich gazetce handlowej z 7 kwietnia. Produkty te są dla mnie bardzo ważne i cieszę się, że podobnie jak na Zachodzie, zyskują w Polsce coraz większą popularność. Obecność tych produktów w asortymencie jest dla mnie jednym z czynników decydujących wyborze miejsca zakupów. Czy planujecie Państwo wprowadzić te produkty na podobną skalę w swojej sieci?
 – Imię i Nazwisko 

Włóż produkty Sprawiedliwego Handlu do swojego koszyka

Włóż produkty Sprawiedliwego Handlu do swojego koszyka. Zobacz listę punktów handlowych aktualizowaną przez Koalicję (na wyświetlonej stronie wybierz odpowiednią kategorię punktów handlowych z menu po lewej). Szczególnie polecamy ofertę naszych Koalicjantów:
Data publikacji: 5 maja 2011