Fairtrade Fortnight 2013 w Wielkiej Brytanii

25 lutego w Wielkiej Brytanii ruszyła kampania Fairtrade Fortnight, czyli dwutygodniowe święto Sprawiedliwego Handlu. 

Dwutygodniowe święto Sprawiedliwego Handlu

25 lutego w Wielkiej Brytanii ruszyła kampania Fairtrade Fortnight, czyli dwutygodniowe święto Sprawiedliwego Handlu. Brytyjczycy uczynili ze Sprawiedliwego Handlu ogromnie nośny temat – do tego stopnia, że produkty Fairtrade są dostępne praktyczne w każdym sklepie. Ich sprzedaż w Anglii wzrosła o 19% w porównaniu z rokiem 2011. Jak donosi Harriet Lamb, do niedawna szefowa brytyjskiej Fairtrade Foundation, a obecnie dyrektor wykonawczy Fairtrade International, już teraz 70% całej czekolady serwowanej na gorąco to czekolada Fairtrade!
 
Kampania na rzecz Sprawiedliwego Handlu zaszła tak daleko, że organizatorzy pytają „Why go further?”, czyli dlaczego angażować się dalej w ideę, która jest jedną z najbardziej rozpoznawalnych w Wielkiej Brytanii? Fairtrade Foundation wymienia trzy przykładowe powody dalszego zaangażowania:
 Chcemy zrównoważonego systemu produkcji i dystrybucji żywności, który służy wszystkim, i dzięki któremu rolnicy mogą żyć godnie z pracy własnych rąk — mówią organizatorzy Fairtrade Fortnight.
 

Szkockie TAK dla Sprawiedliwego Handlu

Jeśli Fairtrade jest popularny w Anglii, to co powiedzieć o Szkocji? Humza Yousaf, szkocki polityk oraz minister ds. relacji zewnętrznych i rozwoju międzynarodowego (Minister for External Relations and International Development) ogłosił właśnie, że Szkocja spełniła kryteria umożliwiające przyznanie jej tytułu Kraj Przyjazny dla Sprawiedliwego Handlu (ang. Fair Trade Nation). Oto kilka faktów na temat tego kraju:
Warto dodać, że Szkocja jest drugim krajem, który identyfikuje się ze Sprawiedliwym Handlem. Pierwszym była Walia.
 
 
 
Data publikacji: 26 lutego 2013