Kaufland stawia na zrównoważony rozwój i współpracę z Fairtrade

100 milionów tabliczek czekolady ze znakiem FAIRTRADE za nami! Część z nich to właśnie czekolady z marketów Kaufland! Sieć handlowa stawia na zrównoważony rozwój i współpracę z Fairtrade.

W stałej ofercie marketów Kaufland znajdziemy nie tylko czekolady, ciastka i inne produkty z kakao Fairtrade, ale również certyfikowane owoce. Warto podkreślić, że sieć Kaufland jest w Polsce liderem sprzedaży bananów i róż ze znakiem FAIRTRADE.

Dzięki zakupom produktów z certyfikatem Fairtrade w sieci Kaufland w 2023 roku do rolników trafiły dodatkowe środki finansowe – ponad 500 tysięcy złotych w ramach premii Fairtrade.

Certyfikat Fairtrade jest dla klientów oznaczeniem produktów, które powstają zgodnie ze standardami dotyczącymi praw człowieka i ochrony środowiska, czyli na przykład bez pracy dzieci i bez wyzysku. Środki z premii Fairtrade są przeznaczane przez spółdzielnie rolnicze na różne cele rozwojowe oraz wsparcie rolników i ich rodziny. Z tych środków są finansowane inwestycje w gospodarstwa, ale także edukacja, opieka zdrowotna czy projekty infrastrukturalne, takie jak doprowadzenie wody zdatnej do picia.

W 2023 roku klienci sieci Kaufland kupili niemal 2 miliony róż z certyfikatem Fairtrade, ponad 450 ton bananów ze znakiem Fairtrade oraz produkty czekoladowe, do których zużyto ponad 340 ton kakao. Bardzo dziękujemy za to, że Państwo wspieracie nasze działania

— Zbigniew Szalbot, Członek Zarządu Fundacji Fairtrade Polska.

Wielkie podziękowania kierujemy nie tylko do sieci Kaufland, ale również do klientów, którzy na co dzień wybierają produkty powstające w sposób odpowiedzialny.

Dziękujemy, że jesteście Państwo z nami i że razem możemy angażować się w tworzenie lepszego świata

— dodaje Zbigniew Szalbot.

Data publikacji: 24 października 2024