Przedstawiamy: Fairtrade International

FLO, organizacja zarządzająca systemem certyfikacji Fairtrade, odświeżyła swój wizerunek. Przyjęła nową nazwę i nowe logo, które mają lepiej odzwierciedlać jej zakres działań oraz wyrażać energię i optymizm, z jakim widzi przyszłość Sprawiedliwego Handlu.

 
Nazwa Fairtrade International od teraz jest już oficjalna. Największa i najlepiej rozpoznawalna w ruchu Sprawiedliwego Handlu organizacja, która formalnie jest zarejestrowana jako Fairtrade Labelling Organisations International (FLO Int.), postanowiła ułatwić życie konsumentom oraz aktywistom i przyjąć prostszą nazwę Fairtrade International (pozostając jednak przy rozpowszechnionym skrócie FLO). Nazwa ta ma również wskazywać, że FLO zajmuje się nie tylko certyfikacją, ale również szerzej promocją Sprawiedliwego Handlu i umacnianiem pozycji producentów z krajów Globalnego Południa w handlu międzynarodowym.
 
Do tego dochodzi nowe, okrągłe logo. Zostało ono wprowadzone dla odróżnienia od znaku certyfikacyjnego, umieszczanego na produktach (znak FAIRTRADE w czarnym prostokącie). Dzięki temu, że okrągłe logo trudno będzie pomylić ze znakiem certyfikacyjnym, można je będzie wykorzystywać dużo bardziej dowolnie i twórczo do promocji samej idei Sprawiedliwego Handlu. Aktywiści i sprzedawcy będą mogli robić z niego użytek aby szerzej informować o idei i ruchu Sprawiedliwego Handlu, podczas gdy czarny prostokąt pozostanie ściśle zastrzeżony dla oznaczania produktów, które pochodzą od kontrolowanych producentów i przetwórców.
 
Razem z nowym logo wprowadzono też nową kolorystykę. Wizerunek Fairtrade "rozjaśnił się", a nowe kolory mają symbolizować różnorodność krajobrazów, produktów, kultur oraz ludzi, którzy są w sercu systemu Fairtrade. Stopniowo więcej żywych kolorów będzie się pojawiało w materiałach publikowanych przez FLO, aby lepiej pokazać jak żywe są idee Fairtrade.
 
Stworzono też nową stronę skierowaną do konsumentów: info.fairtrade.net
 
"Mam nadzieję że zgodzicie się, iś te zmiany pomogą lepiej wyrazić optymizm ruchu Fairtrade i entuzjazm, z którym podchodzimy do naszej pracy" mówi Rob Cameron, dyrektory wykonawczy FLO.
Data publikacji: 8 lutego 2011